poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Co zabrać ze sobą do pracy w Niemczech

Cóż. Czas zacząć się pakować. Wyjeżdżamy do pracy na 2 miesiące (lub dłużej), trzeba być przygotowanym na wszystko. Pakujemy się jak na 2 - tygodniowy wyjazd, na zmienną pogodę. Na miejscu jest pralka - nie wyjeżdżamy do buszu. Jest również proszek, wszystko możemy uprać. Poza tym przyjedziemy z pracy w Niemczech z mnóstwem nowych rzeczy, zabieramy więc jak najmniej własnych.

Ja zabieram do pracy w Niemczech zawsze jedną pustą torbę, którą układam na dnie w walizce. Pamiętajmy również o tabletkach przeciwbólowych itp - w Niemczech dostaniemy je wyłącznie w aptece. Proponuję również kupić sobie tabletki uspokajające ziołowe - wierzcie mi przydają się.

Słownik polsko - niemiecki, rozmówki i podręcznik do nauki. Nauki nigdy nie jest zbyt dużo!

Proszę również koniecznie wykupić sobie miesięczne ubezpieczenie w biurze podróży. Dlaczego miesięczne? Jedziemy do osoby starszej, schorowanej. Może pożyć jeszcze długo, ale musimy być przygotowanym na wcześniejszy zjazd do domu. Ubezpieczenie bez problemu przydłuży nam ktoś z rodziny.

To samo dotyczy zakupu biletu. Kupujemy bilet w obie strony - otwarty. Nie podajemy terminu powrotu - zarezerwujemy go już na miejscu, telefonicznie, na tydzień przed powrotem. Zmiana terminu jest przeważnie odpłatna.

Bierzemy ze sobą parę Euro na toaletę, i w drogę!

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem na tyle w komfortowej sytuacji, że u mnie firma https://www.carework.pl wszelkie formalności załatwia za mnie. Ja się tylko muszę spakować i jadę jako opiekunka do osób starszych. Już nie mogę się doczekać gdyż bardzo lubię opiekować się seniorami i widzę się w tym zawodzie na całe życie.

    OdpowiedzUsuń